Translate

tirsdag 29. mai 2012

Hjemreise dag..

For ei natt... først var det opp å ta litt smertestillende...så var det å lukke opp vindu. Det var jo så varmt! Klokka var rundt 03.30. Like etterpå begynte en av feiebilene å feie gatene. De stressa kanskje pga kommende streik. Men det hørtes ut som ei motorsag til tider. Helt ukristelig tid å feie gatene på, samtidig så det var sikkert grei tid å starte på med lite trafikk.


Hjem reise dagen skulle vi drikke 1 liter vann+ en protein drikk. Det er godt å kunne drikke igjen. Våknet på hotellrommet og var VELDIG tørr i munnen, så det smakte virkelig med vann. Klokka 7.40 møtte jeg opp på hotell posten, for å få posen med veske og ta blodprøver. Der ble jeg sittende med ett drypp som virket av og til. Etter ett par timer, kom det inn ei fra anestesi, som skulle sette inn ny kanyle i hånda på ei som har tatt samme operasjon som meg. Da fikk jeg henne til å sette inn en ny på meg også. Da hadde jeg sittet i over 2 timer! De på hotellposten kom med ei varmeflaske for å varme opp blodårene mine. De kommer bedre til syne da. Sa at det var bare tull på mine årer som allerede ligger fremme i dagen. Det var anestesi også enig i. Ny kanyle på plass og 11.30 var jeg ferdig. 


Da var det opp på hotellet og pakke sammen og skrive meg ut. Da det var gjort, var det så ned igjen for å vente på legen. Han ringte i 12.30 tida og sa at han ikke fikk til å komme før klokka var 15.00, men han skulle se om han kunne få en annen til å komme. 


Vi ble gående litt i gangen og så gikk vi tilbake til hotellposten. Det kom det en lege. Han hilste på oss og sa at det var han som skulle få lov til å sende oss hjem. Han skulle bare sjekke om legen vår hadde skreve ut sykemeldingene.  Hva med reseptene vi skal ha, spurte jeg.. Resepter skal dere ha det? Hva skal dere ha resept på? Magesår, vitaminer og B12. Han var tydeligvis ikke klar over hvem han skrev ut.... Det ble liksom ikke noen skikkelig samtale med denne legen. Han kom tilbake med reseptene og hadde tenkt å gå igjen. Ho andre som hadde tatt samme operasjon, lurte på hva det forskjellige var. Har dere ikke fått noen informasjon, lurte legen på. Svarte som sant var at det var den vi skulle få der og da. Han forklarte litt til og vi dro hjem.  De på hotellposten var nok så overrasket de også. Dette hadde de ikke opplevd tidligere. Heldigvis! Håper ikke andre får denne opplevelsen på hjemreise dagen. Jeg har satt meg mye inn i dette og det kjente nok jeg på her. 


Mannen min, kom å hentet meg og så bar det hjem. Han parkerte så nært fortauet at det ble litt lettere å komme seg inn i den høye bilen. Vi har en transporter. Når jeg skulle ut av bilen, tok han ut krakken vi har til bobilen. Den er gull-fin å ha. Så jeg føler meg litt som prinsessa på erta når han går først ut å setter krakken frem for na mor. Fikk gått på apoteket å handlet inn det jeg trengte av både resepter og protein drikk. Så var det hjem.


Hjemme hadde vår datter skiftet på senga og vasket noen klær. Stort sett sine egne, da de ikke var kommet i vaske kjelleren før mor reiste... Det var deilig å legge seg i reine sengklær. Det var ikke så godt å bevege seg denne dagen. Det hadde blitt litt mye sitting. Gikk noen turer ute og la meg litt på senga. Men deilig å komme hjem til familien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar