Translate

tirsdag 29. mai 2012

Over på pasient hotellet.

Dagen etter operasjonen fikk jeg lov til å drikke 1/2 lite vann. Det skulle smake godt. Før jeg fikk lov til å flytte meg over på pasient hotellet, så skulle jeg ha en liter med væske igjen. Luftsmerter hadde jeg lite av men en del smerter i magen før jeg kom meg skikkelig opp. Karte ikke å gå helt oppreist og fikk først paracet, men den funka dårlig. men fikk morfin og den var fin. Ikke rart de kaller det morFIN. :o)


Ernæringsfysiologen kom innom. Ho hadde med seg ei grei liste over hva en skulle spise i de fire fasene fremover.

  1. Flytende kost i en uke
  2. Moset mat i 3 uker
  3. Lett fordøyelig mat
  4. Normal kost 3 mnd etter operasjonen. 
Så fikk jeg med meg innkallelser til ett møter med ernæringsfysiologen og ett med sykepleier og ernæringsfysiolog. Vi skulle ikke begynne på noen kosttilskudd før vi hadde vert hos ernæringsfysiologen om 14 dager. Det møte vi skulle med både ernæringsfysiolog og sykepleier, skulle vi ta blodprøver en uke i forveien. (tror det var sånn det var!)

Etter en stund, kom de inn og gav beskjed om at hotell rommet mitt var klart. Så da var det bare å skifte klær og pakke kofferten igjen. Mens jeg holdt på med dette, så kom legen som hadde operert meg. En grei kar. Han var overrasket over at jeg var i så god form, da de hadde hatt en liten utfordring med meg. For når de gikk inn der de bruker, så fant de ikke helt det de trodde de kom til å finne. Grunnen var at brystkassen min låg så langt nede i forhold til normalt at de måtte til med noen extra hull. Han mente at jeg hadde 7 hull. Så dersom jeg verket, så var det antagelig deres feil. Joda noe verk, men tross alt har dere gjort noe der inne..det kjennes, men det går veldig fint. Tror fordelen var at jeg kom meg fort på beina og ut å gå. Legen var fornøyd og det var jeg også. Han ønsket meg god bedring og gikk.

Det var en dame som lå på samme rom som meg. Ho mente jeg var den friskeste av de ho hadde sett etter en slik operasjon. Men det går jo så greit så :0)

De var greie å trillet kofferten min for meg da jeg skulle se hvor hotell posten var. På hotell posten skule jeg møte mellom 18.00 og 20.00 for å få klexane sprøyte. Det er blodfortynnende som skal være med å hindre blodpropper. Så skule jeg møte opp hjemreise dagen etter kl: 07.30 om jeg var morens fugl, da skulle jeg ha en liter med veske, ta blodprøver og snakke med lege før hjemreise. Legen skulle komme mellom 11.00 og 13.00. Den ene av damene fulgte meg så opp på hotell rommet. Jeg fikk nå nr 235. Like ved heisen. 

Planen var at min mann skulle komme over og overnatte sammen med meg. Det ble det ikke noe av. Isteden tok jeg en taxi ned å besøkte mor og de. Ho fikk nok litt sjokk når jeg ringte ned for å høre om de var hjemme. hehe. De hadde jo tenkt seg en tur opp, men det var jo kjekt for meg å skifte litt rom også. Så jeg fikk de i resepsjonen til å bestille bil og det var vel ca sånn i 4-5 tida. Så kjørte de meg opp igjen da klokka nærma seg 19.30. Jeg fikk denne flotte blomsten (Flamingo) av de. Hadde mest lyst at de skulle ta den med over fjorden en gang de kom, men neida... ho fulgte meg opp på rommet så jeg skulle slippe å bære den. Etterpå gikk jeg ned på hotellposten og fikk sprøyta i magen. De har jeg tatt selv tidligere etter operasjoner jeg har tatt i føttene. Ikke noe å grue seg til. Ho som satte sprøyta lurte på om jeg ville sette meg ned, men neida..her er det bare å brette opp å stikke for så å bli ferdig. Så var det ut å kose seg litt i sola. Det har jo vært ett helt nydelig vær. Mor og typen koste seg med is og jeg holdt de med lag. En koselig stund. Da de dro gikk jeg opp på rommet tok meg smertestillende og la meg på senga. Ringte mann og søster. Så var dagen på hell og natta kom sigende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar